jueves, 15 de enero de 2009

PUNTS PER MANIFESTAR EN EL PLE DEL 8 DE GENER

PRESENTACIÓ I INTRODUCCIÓ:
Senyors/es, bona nit el meu nom és i comparec davant d’aquest Ple com a portaveu dels veïns que viuen a la zona de Mataró Nord, i que es veuen afectats pel Pla de Millora Urbana del sistema dotacional públic (PMU) de Figuera Major, amb referència PMU 007, presentat per PUMSA i redactat per l’equip d’arquitectes Alonso Balaguer i Arquitectes Associats, S.L. No estant conforme amb els paràmetres i continguts que s’estableixen en el Pla de Millora esmentat , i al marge de les al.legacions que es presentin dins l’estat actual del Pla en aprovació inicial i dins del termini establert fins el 10 de gener, volem expressar en aquest Ple els principals punts de disconformitat a aquest Pla de Millora i així doncs, al projecte o avantprojecte que sen’s ha ha presentat, a petició nostra, el Sr.Teixidó i el Sr. Bassas.

PRIMER.- Volem manifestar públicament que no estem en contra del sistema dotacional públic, en aquest cas que ens ocupa habitatge destinat per a gent jove i en règim de lloguer.
El Pla Parcial Figuera Major li va cedir 3 zones d’equipaments: la primera pertany al solar on actualment s’està constuint l’Escola Maria Mercè Marçal amb Planta Baixa, la segona zona és el solar al qual pertoca l’equipament esportiu, que és el PMU ref 007 que es troba en l’estat de la seva aprovació inicial i del qual estem aquí parlant) i en la tercera zona o solar s’ha fet una Permuta amb el bisbat de Barcelona o segons la informació que ens han donat vostès, el terreny a passat a ser propietat de la Parròquia de St Josep de Mataró, institució privada que encara no sabem quines intencions té previstes pel solar. És possible que també acabi essent motiu d’una Modificació Puntual?
No entenem com aquesta Administració municipal ha pogut renunciar lluitar per la pèrdua de dos bons solars pel què fa a quantitat de m2 i situació estratègica frontera entre dos barris per poder projectar de nova planta els equipaments públics inexistents en la zona i que tanta falta fan per oferir un bon servei a les necessitats, una millor imatge i cohesió social de tota la ciutat.

A continuació exposem els principals punts de la nostra disconformitat vers al Pla de Millora Urbana ref 007:

PER QUÈ S’HA ENVIAT NOTIFICACIÓ CERTIFICADA AMB DATA DE REGISTRE DE SORTIDA 3 DE DESEMBRE DE 2008 A CERTS VEÏNS DEL CARRER SALVADOR ESPRIU, DEL BARRI DE VISTA ALEGRE I CAMÍ DE LA SERRA ?
PER QUÈ NO ES VA ENVIAR AL 2004 O 2006 QUAN S’ESTAVEN FENT O ES VAN ACABAR FENT UNA SÈRIE DE MODIFICACIONS PUNTUALS EN EL PMU? I PARAL.LELAMENT EN EL PLA ESPECIAL D’EQUIPAMENTS DE MATARÓ?

LA NOTIFICACIÓ PERSONAL QUE HAN REBUT AQUESTS VEÏNS ESMENTATS, HA PERMÈS EXERCIR EL DRET A AL.LEGAR DINS DEL TERMINI D’APROVACIÓ INICIAL DEL PLA, ABANS DE LA SEVA APROVACIÓ DEFINITIVA TOT I QUE AMB MOLTS MALTS DE CAP:
Amb data u de desembre de 2008 es publica a la premsa local i el dia 10 al B.O.P.. Amb lo qual el termini per poder presentar al.legacions acaba el 10 de gener de 2009. No cal ser massa viu per veure una molt mala previsió i molt poc respecte i consideració pels veïns afectats o per qualsevol ciutadà que vulgui exercir el seu dret per presentar al.legacions dins d’aquest termini. Amb les Festes de Nadal pel mig i Reis, amb tot el que les esmentades Festes comporta combinades amb les tasques familiars i laborals, considerem que s’ha atemptat contra el dret de poder fer un bon ús del termini establert d’un mes per poder-nos informar, assessorar i portar a bon port unes al.legacions adients al cas. Així doncs, considerem que l’Ajuntament de Mataró no ha complert amb el seu paper d’Administració propera al ciutadà.

I LA NO NOTIFICACIÓ DELS CANVIS ESMENTATS EN EL 2006 VA IMPEDIR DE MANERA MOLT DIRECTA LA PRESENTACIÓ DE LES AL.LEGACIONS DINS DEL PERÍODE PERTINENT. SABEM QUE NO HI HA OBLIGACIÓ PER PART DE L’ADMINISTRACIÓ LOCAL DE NOTIFICAR PERSONALMENT A LES PERSONES QUE CONSTEN EN L’EXPEDIENT PERÒ ENS HAGUESSIM SENTIT SATISFETS SI S’HAGUÉS FET I COM QUE NO ES VA FER, EL NOSTRE SENTIMENT ÉS D’INSATISFACCIÓ I ENTENEM QUE S’HA VULNERAT EL DRET A PODER GAUDIR DEL TERMINI LEGAL PER AL.LEGAR JA QUE, SEN’S NOTIFICA SOBRE UN PLA DE MILLORA QUE JA HA ESTAT APROVAT DEFINITIVAMENT. I COM TOTS SABEN A TAL EFECTE DESPRÉS D’ASGOTAR LA VIA ADMINISTRATIVA ENS QUEDA LA VIA JUDICIAL MITJANÇANT EL CONTENCIÓS-ADMINISTRATIU.


COM ES POT MODIFICAR EL PLA ESPECIAL D’EQUIPAMENTS SENSE GARANTIR L’UBICACIÓ I PROJECCIÓ DELS EQUIPAMENTS BÀSICS QUE MANQUEN EN ELS BARRIS ?

ESTAN CONTEMPLATS I UBICATS EN ALGUNS DELS PLANS MODIFICATS ELS EQUIPAMENTS QUE HAURÍEN DE TENIR JA DES DE FA ANYS CAMÍ DE LA SERRA I VISTA ALEGRE ?

NO ESTEM EN CONTRA DE L’HABITATGE DOTACIONAL PÚBLIC PERÒ CREIEM QUE L’AUGMENT DE POBLACIÓ I EDIFICABILITAT EN LA ZONA, LA MANCA D’ESPAIS PER A UBICAR ELS EQUIPAMENTS PÚBLICS BÀSICS QUE NO EXISTEIXEN, LA CONCENTRACIÓ D’UN ALT NOMBRE D’HABITATGE D’AQUEST TIPUS, L’ESPECIAL TOPOGRAFIA DEL CARRER, L’ENTORN…ETC…SÓN BONES RAONS PER PLANTEJAR-SE UNA ALTRE UBICACIÓ JA QUE ES PRESENTA UN PROJECTE DE VIVENDES DESPROPORCIONAT PER LA QUANTITAT, DENSITAT, ALÇADA, OCUPACIÓ, VOLUMETRIA, LA ZONA ESTÀ ACTUALMENT MOLT POBLADA, L’EDIFICABILITAT ÉS CONSIDERABLE, CALDRIA TENIR EN COMPTE UNA VISIÓ MÉS SOSTENIBLE DE L’ENTORN I PER TANT, ES CONTRADIU AL PLA GENERAL D’ORDENACIÓ.
En el solar afectat sembla que no s’ha realitzat cap estudi previ per analitzar quantes vivendes hi podríen anar, procediment que seguiria qualsevol promotor. Sembla que aquest Ajuntament comença la casa per la teulada, perquè primer pensa: “hi poso 90 habitatges aquí i ara vaig i realitzo un estudi de densitat, altura reguladora, densitat excessiva per a poder construir les 90 vivendes”. En definitiva incumplint els paràmetres urbanístics establerts en el Pla General d’Ordenació del 96.

QUINS CRITERIS S’HAN SEGUIT PER AUGMENTAR L’OCUPACIÓ DEL SOLAR? PEL MATEIX ESPAI UN 40% I ARA UN 100% D’OCUPACIÓ
I PER A CANVIAR EL M2 EDIFICABLE? D’1m2sostre/1m2 sòl ara es va a 2,5m2/1m2.
I PER A CANVIAR I TREURE EL 100% D’ESPAI DESTINAT PRINCIPALMENT AL ÚS ESPORTIU I PASSAR-LO A EQUIPAMENT DE SISTEMA DOTACIONAL D’HABITATGE PÚBLIC?

S’HA FET PREVIAMENT UNA AVALUACIÓ O ESTUDI MEDIOAMBIENTAL, DE SOSTENIBILITAT O D’ASSOLEJAMENT DE LA ZONA AFECTADA QUE ESTEM PARLANT? SI NO S’HA FET CREIEM CONVENIENT DEMANAR-HO.
S’HA TINGUT PRESENT LA LLEI DE MEDIOAMBIENT I QUALITAT DE VIDA?
I EL QUÈ DIU L’AGENDA 21 LOCAL?

ENS PODEN EXPLICAR QUINS SÓN ELS PARAMETRES DE L’ENTORN AMB ELS QUALS ES REGEIXEN ELS TÈCNICS ALHORA D’EFECTUAR EL PROJECTE ? I PER QUÈ NO PROPOSEN SEGUIR EL TIPUS D’EDIFICACIÓ QUE HAN EFECTUAT EN EL SOLAR DE MÉS A SOTA ON S’ESTÀ CONSTRUINT L’ESCOLA?


PER TOT AIXÒ, DEMANEM:

- Que NO S’APROVI INICIALMENT NI DEFINITIVAMENT l’actual PMU ref 007 fins que s’arribi a un acord raonable que interessi a totes les parts afectades
- Que es fagi un informe de la manca d’equipaments que té la zona afectada i la insuficiència del servei dels existents degut al gran augment de població que els fa servir.
- Que es planifiquin millor els barris de nova planta a Mataró i sel’s doti de tots aquells serveis i equipaments públics als quals tenen dret.

Tots els veïns de la zona nord de Mataró sabem el col.lapse que té el Centre d’Atenció Primària de Cirera-Molins i un dels principals motius és que abarca la població dels barris de Cirera, Molins, part de la Via Europa, Vista Alegre i Camí de la Serra. O sigui que quatre barris comparteixen l’espai d’un CAP.
El barri Camí de la Serra és potser el més jove de tots els barris de la zona i encara no té el seu Centre Cívic, ni Casal d’Avis, o Casal de Joves, ni Escola d’Adults, ni Punt de trobada, ni equipament esportiu públic de cap mena, …equipaments bàsics, de caràcter públic que tot barri d’una ciutat i encara més una capital de comarca hauría de poder ofertar als seus habitants.

- Que es valori objectivament que ja existeix vivenda subvencionada de lloguer en el mateix carrer Riera Figuera Major i vivenda de protecció oficial (fins el juny del 2009 es manté aquesta característica) aproximadament uns 140 habitatges. O sigui, que es revisi el Pla del Sistema Dotacional d’Habitatge públic ja que, concentra un alt nº d’Habitatge d’aquest tipus en una zona concreta i va en contra de la cohesió social.
- Que es reformuli el projecte presentat i se li torni a donar un enfocament cap a l’ús d’equipaments pels barris de Mataró nord.
- Que el govern es plantegi no tornar a deixar per a final d’any o en períodes festius els terminis per a poder fer al.legacions ciutadanes perquè sembla que vagi en contra del dret ha poder gaudir en condicions d’idoneïtat del període per poder preparar-les i presentar-les.


APROFITEM PER A DEMANAR QUE ES DUGUI A TERME UN NOU PLA GENERAL D’ORDENACIÓ JA QUE EL QUE ESTÀ VIGENT ÉS DEL 1996 I ESTÀ PROVOCANT AMB LES CONSTANTS MODIFICACIONS UN URBANÍSME DISCONTINUO GENS ACORD AMB LA IMATGE QUE HAURÍA DE TENIR UNA CAPITAL DE COMARCA O LA PROJECCIÓ DE CIUTAT MEDITERRANEA QUE VOLEM DONAR.


SOBRE EL PROJECTE QUE SEN’S A PRESENTAT AMB IMATGES DISSENYADES EN 3D:

PER QUÈ NO ES PRESENTA UN PROJECTE QUE ESPECIFIQUI DETALLADAMENT TOTS ELS PARÀMETRES A SEGUIR EN TOT EL SOLAR? PER QUÈ ES PRESENTA PER FASES SENSE TENIR EN COMPTE EL QUE ES FARÀ DESPRÉS, PROBABLEMENT ENCÀRREG D’UN ALTRE EQUIP D’ARQUITECTES?

QUINES PRESSES HI HA ? SI NO SÓN LES D’EXEMPLIFICAR UNA PROMESA ELECTORAL DE TENIR LES 1300 VIVENDES PÚBLIQUES QUE VA FER EN EL SEU DIA EL SENYOR TEIXIDÓ ACTUAL MEMBRE D’AQUEST GOVERN?

PER QUÈ NO ES GARANTEIX APARCAMENT DES DE LA 1ª FASE DE CONSTRUCCIÓ QUAN UN PROMOTOR PARTICULAR ESTÀ OBLIGAT PER LLEI I LA ZONA JA TÉ GREUS PROBLEMES PER ESTACIONAMENT DE VEHICLES? Quan vostès mateixos van aprovar al Ple aquest PMU parlaven del 100% d’ocupació del solar justificant-se en la manca d’aparcament en la zona.


PROPOSTES D’EQUIPAMENTS EN EL SOLAR AFECTAT PEL PMU ref.007:

PROPOSEM L’UBICACIÓ DE LA TERCERA BIBLIOTECA DE MATARÓ A LA ZONA MATARÓ NORD I LA POSSIBILITAT D’ESTUDIAR LA SEVA IMPLANTACIÓ PER A DONAR UN BON SERVEI I MILLOR ACCESIBILITAT ALS HABITANTS DE LA CIUTAT EN EL SOLAR AFECTAT. JA SABEM QUE LA SEGONA ESTÀ EN PROJECTE PERÒ, HAURÍEM DE COMENÇAR A UBICAR LA TERCERA I CREIEM QUE LA ZONA SERIA L’ADEQUADA PER A DIBUIXAR UN BON TRIANGLE ENTRE LES TRES I AIXÍ PERMETRE UNA MILLOR ACCEBILITAT A LA POBLACIÓ QUE MÉS L’UTILITZEN (ESTUDIANTS I GENT GRAN)

CENTRE CÍVIC, CASAL D’AVIS I PUNT DE TROBADA, RESPECTANT GRANS ZONES VERDES I EQUIPAMENT ESPORTIU ENFOCAT TAN A GRANS COM A PETITS.

LA CONSTRUCCIÓ D’UNA ESCOLA D’ADULTS PODRIA OFERTAR LA DEMANDA QUE HI HA A LA ZONA.

CASAL D’AVIS I ZONA VERDA AMB ESPAI PER JOCS A L’AIRE LLIURE COM PISTES DE PETANCA, TENIS TAULA, BASQUET, …..

ZONA VERDA AMB CARÀCTER LÚDIC. ITINERARI AMB JOCS. SEGUINT UN ESTIL DE PARC COM EL PARC DE MALGRAT, LLOC MOLT CONCURREGUT PEL SEU MAGNÍFIC PLANEJAMENT I PER ESTAR DESTINAT A TOT TIPUS DE PÚBLIC I ÉSSER ALHORA UN PUNT TURÍSTICAMENT REFERENCIAL.

COMBINAR APARCAMENT PÚBLIC A L’AIRE LLIURE MÍNIMAMENT ACONDICIONAT PER A TAL FI, AMB QUALSEVOL ALTRE EQUIPAMENT DE CARÀCTER ESPORTIU, SOCIO CULTURAL, LÚDIC, SERVEIS ….QUE JA S’HAN PROPOSAT O D’ALTRES.

CONCLUSIÓ:

Per tot això, volem una ciutat amb barris sostenibles, per tant sol.licitem en aquest PLE municipal la paral.lització de l’aprovació inicial del PMU 007, sol.licitem dial.leg, dial.leg i dial.leg per a poder arribar a un acord sense haver d’acabar als Tribunals on les indemnitzacions posteriors repercuteixen en tota la ciutadania.